Terug naar overzicht

Helder communiceren over je privacyverklaring? Maak een Privacy Label!

  • 29 november 2019
jason-dent-JFk0dVyvdvw-unsplash-privacy

Een privacyverklaring bestaat voor het grootste deel uit onbegrijpelijke lappen tekst vol juridisch jargon. We klikken bij voorbaat op ‘I agree’, hoewel we best willen weten wat er met onze data gebeurt. Wil je als organisatie transparanter communiceren over hoe je met data van je klanten omgaat? Dat kan met een Privacy Label! Hiermee zorg je voor een beknopte, begrijpelijke uitleg van je privacyverklaring. 

De belangrijkste informatie uit de privacyverklaring wordt door middel van iconen duidelijk gemaakt. Zo zie je in één oogopslag waar je mee te maken hebt en of je hier wel of niet akkoord mee bent. Het label is geen vervanging van de privacyverklaring, maar meer een visueel aantrekkelijke samenvatting. Nieuwsgierig? Via de website kun je het prototype alvast uitproberen. De planning is dat het label begin volgend jaar af is en dan kan iedereen eenvoudig en gratis een eigen label maken.

Privacy Label is ontwikkeld met steun van SIDN fonds. Lees er meer over in dit interview met projectleider Coen Steenhuisen. Of ga naar de website van Privacy Label voor meer informatie.