![mijnic3_880x440](http://images.ctfassets.net/6j4v63szj8fn/i-sL67XJJ6dq8oocQ-iIMQY5PBw/97044cd852168317c85452b13650ee46/mijnic3_880x440.jpg?fit=fill&fl=progressive&w=1280)
De gezondheidszorg verandert. Transparantie en betrokkenheid zijn steeds belangrijker. Dat patiëntendossiers al (deels) zijn in te zien draagt hier aan bij, ware het niet dat je daarbij als leek op onbegrijpelijk medisch jargon stuit. TellmeDoc ontwikkelt Mijn IC, een app voor de Intensive Care die medisch jargon vertaalt naar begrijpelijk Nederlands en naasten op een veilige manier online toegang geeft tot informatie uit het ziekenhuisdossier. Na succesvolle implementatie, kan de app verder uitgerold worden om informatievoorziening binnen de zorg toegankelijker te maken. (Call 2 - 2016)
Dit project is afgerond (november 2017). Doel was een woordenboek te creëren om medisch jargon leesbaar te maken door vertaling naar begrijpelijk Nederlands. Tijdens de Pionier periode is een dictionary manager ingericht in samenwerking met een groep IC-verpleegkundigen en intensivist. In plaats van een zelfstandige webapplicatie, wordt de tool nu gekoppeld aan MyChart in het EPD. Deze koppeling wordt momenteel gerealiseerd. Na toepassing op de IC voor volwassenen staat doorontwikkeling naar de kinderIC op de planning. Ook is er interesse vanuit de spoedeisende hulp.
Afbeelding (bewerkt): Digidaan