Blockchain als Factchecker Pilot rondom Utrechts nieuws, waarbij de blockchain wordt ingezet om vertrouwelijke gegevens uit te wisselen en informatie te beoordelen. Lees meer Lees meer
Hack Stevie (Stray) Cybersecurity game waarmee kinderen op een speelse, enthousiasmerende en effectieve manier weerbaarder worden gemaakt tegen cybercriminaliteit. Lees meer Lees meer
The Attention Fair (Bank of Online Humanity) Vergroting van de bewustwording over big data door middel van een digitaal platform en online game waarin je digitale informatie kunt verhandelen. Lees meer Lees meer
FutureNL Digitale vaardigheden structureel in de klas, samenwerkingsproject SIDN fonds en FutureNL Lees meer Lees meer
Otly: Een veilig financieel ecosysteem voor kinderen E-banking app voor kinderen, waarmee ze zakgeld ontvangen, sparen en online aankopen doen. Lees meer Lees meer
Smell of Data Bijdrage aan een grotere bewustwording van het gevaar van datalekken door hier een geur aan toe te voegen: de smell of data. Lees meer Lees meer
Bomberbot Create (CodeSpeer) Educatieve game engine gericht op creatieve zelfexpressie en sociale interactie voor kinderen als vervolg op Bomberbot (waarin de basics van programmeren worden geleerd). Lees meer Lees meer
MEDIAGAMES Ontwikkeling van een blended leeromgeving voor justitiële jeugdinrichtingen. Lees meer Lees meer
Gamgee Gamgee leert kinderen (9-12 jaar) én ouders veilig internetten door middel van digitale lessen en internetfilter. Lees meer Lees meer
Louche apparaten Wat als slimme apparaten ons discrimineren? Bijdrage aan het debat over de impact van IoT. Lees meer Lees meer