Grensverleggende projecten op het snijvlak van technologie en samenleving

  • ervaringsgerichte tool

    Ervaringsgerichte tool voor LVB-jongeren en hun begeleiders

    Ontwikkeling van een tool voor jongeren met een licht verstandelijke beperking om ze weerbaarder te maken tegen geldezelen.

    Lees meer
  • ouderen beschermen

    Ouderen beschermen tegen hackers en online oplichters

    Ontwikkeling van een platform om ouderen te helpen zich te beschermen tegen diverse vormen van online fraude.

    Lees meer
  • onderzoek datadebat

    Onderzoek Data & Debat

    Onderzoek naar de inzet van linguïstische modellen om complottheorieën en online haat in kaart te brengen.

    Lees meer
  • Toegankelijkheid in Curriculum

    Toegankelijkheid in Curriculum (TIC)

    Programma om digitale toegankelijkheid te integreren in het curriculum van opleidingen voor ontwikkelaars en ontwerpers.

    Lees meer
  • playforgood 880

    Play for good

    Ontwikkeling van een kaartspel om het bewustzijn over digitale toegankelijkheid te vergroten.

    Lees meer
  • simply domain

    Simply Domain

    Dit project wil het mogelijk maken om een willekeurige locatie op internet aan je eigen domeinnaam te kunnen koppelen.

    Lees meer
  • spoelkeuken zonder tekst

    De Digitale Spoelkeuken

    Doorontwikkeling van de Digitale Spoelkeuken, een methode waarmee organisaties hun digitale tools en middelen kunnen toetsen op publieke waarden.

    Lees meer
  • whatthefake

    What The Fake!

    Uitbreiding van de Twittertap tool, zodat deze ingezet kan worden op andere social media kanalen en mensen meer bewust worden van de manipulatie achter (des)informatie.

    Lees meer
  • PIT 880

    Van wantrouwen naar vertrouwen: drie lokale PIT's in Friesland

    Realisatie van drie lokale groepen (PIT’s) om mensen te stimuleren zelf de feiten achter het nieuws te onderzoeken.

    Lees meer
  • desinformatiedebaas

    #waarzeggers (voorheen desinformatiedebaas)

    Ontwikkeling van lesmateriaal, tools en strategieën voor basisschoolleerlingen om met desinformatie om te gaan.

    Lees meer